Mediatiedote: Dream Circus sukeltaa Pomenia-satumaailmaan

Dream Circus sukeltaa Pomenia-satumaailmaan

Lisenssisopimus tukee yhteistä tavoitetta valloittaa kansainväliset markkinat.

Vaatteita Varkaudessa valmistava Dream Circus Oy on sukeltanut satutaitelija Petronella Grahnin luomaan Pomenia-satumaailmaan.

Dream Circus valmistaa oman tuotannon ohella vaatteita ja kankaita nyt myös Pomenia-lisenssillä. Ensimmäinen Pomenia-vaatemallisto tuli myyntiin Dream Circuksen verkkokauppaan 29.10.2021. Lastenvaatteiden kuoseissa seikkailevat Pomenian satuhahmot, muun muassa Sisu-lohikäärme, peikonpoikaset Teo ja Tiitu Takkutukka sekä keijut.

”Lastenvaatetarjontamme lisääntyy Pomenia-malliston myötä merkittävästi. Teemme jatkossa vähintään kaksi Dream Circuksen malleihin kaavoitettua Pomenia-mallistoa vuodessa.  Mukana on myös muutamia samistelutuotteita, samoja malleja Pomenia-maailman taidekuoseissa lapsille sekä aikuisille”, kertoo Dream Circuksen toimitusjohtaja Petra Ryymin.

”Satumaailma ja sirkus sopivat mainiosti yhteen. Haluamme kumpikin tuottaa hyvää ympärillemme. Meitä yhdistää myös halu kasvaa ja päästä yhdessä kansainvälisille, erityisesti Yhdysvaltain markkinoille. Yhteistyö antaa kasvutavoitteille vauhtia”, Ryymin uskoo.

Pomenian kansainvälistymistä vauhdittaa pian ilmestyvä, Grahnin luomaan satumaailmaan sijoittuva animaatio. Sen päätuottajana on mm. Bafta palkittu brittituottaja Dave Mousley teameineen. Lisäksi Pomenia on solminut edustussopimuksen Suomen suurimpiin kirjallisuusagentuureihin kuuluvan Bonnier rightsin kanssa. Pomenia-trilogian kirjoja ja opettavaisia toimintakortteja ja lautapelejä on myynnissä myös Dream Circuksen verkkokaupassa.

Ehta by Dream Circus -tuotemerkki on rekisteröity Euroopan lisäksi Yhdysvaltoihin ja sillä on siellä tuotesuojaus.

”Kirjojen käännösoikeudet ja animaatio kasvattavat Pomenian tunnettavuutta kansainvälisesti. Odotamme sen lisäävän merkittävästi myös Pomenia-vaatteiden ja -kankaiden myyntiä maailmalla. Hyödymme tästä kumpikin”, Ryymin iloitsee.

Join the Circus!

Lisätietoja: Dream Circus Oy Toimitusjohtaja Petra Ryymin, puh. 045 168 1030, petra@dreamcircus.fi ja Pomenia CEO Petronella Grahn p. 044 2801 603  pomenia.fi

Dream Circus Oy sai alkunsa savolaisten siskosten, Katin ja Lauran toteutuneesta unelmasta. Kasvuvauhdissa olevan yrityksen peruspilareita ovat elämänilo, ekologisuus, paikallisuus, kotimaisuus ja suomalainen työ.

Kaikki ehta by Dream Circus -tuotteet valmistetaan oman tuotannon luomukankaista ja suunnitellaan sekä ommellaan Suomessa. Tuotteilla on Avainlippu sekä Design from Finland ja D.O. Saimaa -merkit. Tuotemerkki on rekisteröity Suomeen, Eurooppaan, Japaniin ja Yhdysvaltoihin.