Mediatiedote: Dream Circus voitti ensimmäisenä suomalaisena Avaimet Japaniin -palkinnon
Tiedote 2.12.2021, julkaisuvapaa heti
Dream Circus voitti ensimmäisenä suomalaisena Avaimet Japaniin -palkinnon
EU-tason kilpailun kärkisija on avaamassa ovia Japanin markkinoille.
Varkautelainen vaatevalmistaja Dream Circus Oy on voittanut ensimmäisenä suomalaisyrityksenä EU:n Japani-keskuksen Avaimet Japaniin (Keys to Japan) -kilpailun. Uutinen voitosta löytyy keskuksen verkkosivulta ja tänään 2.12.2021 ilmestyneestä uutiskirjeestä https://www.eu-japan.eu/news/do-you-need-professional-market-entry-plan?e-news=3619
Kilpailuvoitto vahvistaa Dream Circuksen pyrkimyksiä päästä Japanin markkinoille. Avaimet Japaniin -kilpailun voittaja saa palkinnoksi 10 000 euron arvoisen liiketoimintasuunnitelman Japanin markkinoiden valloittamiseksi. Ensi kevääksi valmistuvan suunnitelman laativat japanilaiset asiantuntijat.
”Yllätyksenä tullut voitto tuo mahtavaa buustia Japanin markkinoille. Saimme voitosta tiedon lokakuussa. Voiton perusteista ja meistä kerrotaan tarkemmin EU:n Japani-keskuksen uutiskirjeessä,” kertoo Dream Circuksen toimitusjohtaja Petra Ryymin.
EU:n Japani-keskus edistää EU:n ja Japanin kauppasuhteita sekä muuta yhteistoimintaa. Keskus auttaa yrityksiä tuonti- ja vientiasioissa sekä oikeiden kumppanien löytämisessä.
Avaimet Japaniin -kilpailu on yksi keskuksen keinoista tukea EU-maiden yritysten vientiponnisteluita Japaniin. Kilpailuun voivat osallistua EU-alueen pienet ja keskisuuret yritykset, jotka suunnittelevat liiketoiminnan käynnistämistä Japanissa. Kilpailuun tulee yleensä eniten hakemuksia Saksasta, ja ne liittyvät huipputeknologiaan. Vastaavia muotibrändejä ei ole tiettävästi ennen ollut tavoittelemassa voittoa.
Dream Circus on koputellut jo aiemmin Japanin markkinoiden ovia. Yritys esittäytyi syyskuussa 2021 Business Finlandin Rakuten Fashion Week-tapahtuman Metsäpaviljongissa Tokiossa. Tapahtuma esittelee suomalaista elämäntapaa, muotia ja muotoilua.
”Testasimme Tokion showroomissa ehta by Dream Circus -vaatteita. Ne otettiin mainiosti vastaan. Käymme jo alkuneuvotteluja kahden japanilaisen jälleenmyyjän kanssa vaatteista ja kankaista. Rakennamme parasta aikaa Japaniin myös somestrategiaa. Olemme palkanneet sitä varten sinne osa-aikaisen, japanilaisen työntekijän”, Ryymin paljastaa.
Tokion kokemusten perusteella suomalaisille vartaloille kaavoitetut, ehta dy Dream Circus -mallit istuvat myös japanilaisille, kunhan ne ovat vain pieniä tai oversize-kokoja. Ensimmäisinä tuotteina Japaniin on lähdössä mekkoja ja huppareita. Dream Circus on pian avaamassa japaninkielisen verkkokaupan suomen- ja englanninkielisten verkkokauppojensa rinnalle.
Japanin lisäksi Dream Circus on menossa Yhdysvaltain markkinoille. Yritykselle on avautumassa lähiaikoina tili Yhdysvaltojen Amazoniin. Dream Circus on saanut sinne jo tuotemerkin suojauksen eli kukaan muu ei voi myydä siellä ehta by Dream Circus -tuotemerkin tuotteita.
Amerikan valloitusta tukee myös Dream Circuksen ja Pomenia-satumaailman sopimus Pomenia-vaatteiden lisenssivalmistuksesta. Myös Pomenia-tuotteet on tarkoitus saada Yhdysvaltojen markkinoille.
Ehta by Dream Circus -tuotteita myydään jo useissa Euroopan maissa ja verkkokaupan kautta vielä useampiin maihin.
Join the Circus!
Lisätietoja: Toimitusjohtaja Petra Ryymin, puh. 045 168 1030, petra@dreamcircus.fi, kuvapyynnöt laura@dreamcircus.fi
Keys to Japan -kilpailusta lisätietoa täällä: https://www.eu-japan.eu/market-entry-business-plan-support-keys-japan
Dream Circus Oy sai alkunsa savolaisten siskosten, Katin ja Lauran toteutuneesta unelmasta. Kasvuvauhdissa olevan yrityksen peruspilareita ovat elämänilo, ekologisuus, paikallisuus, kotimaisuus ja suomalainen työ. Kaikki ehta by Dream Circus -tuotteet valmistetaan oman tuotannon luomukankaista ja suunnitellaan sekä ommellaan Suomessa. Tuotteilla on Avainlippu sekä Design from Finland ja D.O. Saimaa -merkit. Tuotemerkki on rekisteröity Suomeen, Eurooppaan, Japaniin ja Yhdysvaltoihin.